Membawa Perniagaan Anda ke Platform Dalam Talian
Ubah pengguna dalam talian kepada pelanggan setia anda dengan menggunakan platform digital ini.
Majukan perniagaan anda di dalam talian selari dengan era digital masa kini. Ini adalah penting untuk menjana populariti dan mengubahnya menjadi peluang perniagaan yang hebat.
Mari kita lihat platform dalam talian yang ada:
Media sosial
Ini merupakan keperluan wajib yang anda perlu ada untuk perniagaan makanan & minuman moden masa kini. Jangan memandang remeh pada kuasa media sosial. Bagi yang baharu bermula, mengadakan laman Facebook bukanlah pilihan alternatif untuk mencipta laman web perniagaan sepenuhnya. Bukan sahaja ia mempunyai ciri asas yang sama, tetapi Facebook juga membolehkan anda berkongsi perkara terkini mengikut masa sebenar dengan bakal pelanggan anda. Sebaik sahaja anda telah mahir menguruskan laman anda sendiri, membuat iklan di dalam iklan Facebook merupakan pilihan terbaik untuk memaksimumkan capaian pada pelanggan sasaran.
Instagram merupakan satu lagi aplikasi yang tinggi kuasanya – gunakan ia untuk berinteraksi dengan audien sasaran dengan memaparkan gambar menarik dan gambar yang bernilai untuk disiarkan di Instagram. Fikirkannya sebagai satu peralatan untuk berkongsi menu anda di dalam talian – lebih menarik rupanya, lebih tinggi potensi mereka untuk menjadi pelanggan anda. Pengusaha makanan juga boleh mempertimbangkan untuk memuat naik foto pelanggan. Ini memberi tanggapan bahawa perniagaan anda adalah perniagaan mesra pelanggan yang berinteraksi dengan para pelanggan mereka. Jangan takut untuk menggunakan hashtag dan tajuk sohor kini bagi memaksimumkan capaian pada pelanggan.
Perkhidmatan penghantaran
Sedang memikirkan untuk meluaskan perniagaan anda dengan menawarkan khidmat penghantaran?
Jika terdapat peningkatan permintaan terhadap penghantaran makanan, pertimbangkan untuk menggunakan perkhidmatan penghantaran bagi meluaskan lagi perkhidmatan anda. Bukan sahaja anda memasarkan barangan pada laman web yang maju dengan pengunjung yang aktif, ini juga turut membuka peluang bagi membentuk tanggapan positif kepada pelanggan yang baharu pertama kali datang ke restoran. Ianya mudah dan bebas masalah. Sedikit potongan dari segi keuntungan menjadikan ia harga mampu milik, dan pengorbanan ini adalah berbaloi di dalam mensasarkan perniagaan anda kepada pelanggan yang tepat.
Laman Ulasan
Anda boleh mengagihkan sedikit bahagian wang dan melaburkannya untuk perniagaan anda di dalam jangka masa panjang. Tetapi cuba fikirkan secara jujur – bila ianya tentang menyebarkan kebaikan, tiada yang lebih baik daripada berita dari mulut ke mulut untuk menaikkannya. Ulasan perniagaan di beberapa laman web seperti Tripadvisor dan Zomato membantu meningkatkan perniagaan anda jika terdapat ulasan positif.
Ini merupakan platform yang sangat berguna bagi pelanggan baharu. Terdapat kemungkinan yang tinggi bahawa pengguna bijak internet akan mencari maklum balas yang dipercayai dengan melihat ulasan daripada pelanggan yang sedia ada. The Annual BrightLocal Local Consumer Review Survey 2016 menunjukkan statistik yang menarik – sejumlah 86% pengguna percaya pada ulasan pengguna dalam talian sebagai cadangan peribadi. Sebagai pemilik perniagaan, anda bukan sahaja anda akan mendapat komen konstruktif daripada pelanggan, bahkan juga anda berpeluang untuk membalasnya satu persatu – mengucapkan terima kasih kepada mereka kerana berkongsi pengalaman positif mereka dan pada masa yang sama cuba mengenal pasti dan menyelesaikan masalah jika terdapat komen negatif daripada pelanggan.
Kembali kepada PERNIAGAAN MAKANAN 101
Rencana berkaitan
Ganjaran Menanti
- Peluang untuk mendapatkan sampel percume
- Resipi – resipi terbaru dan eksklusif dari Chef
- Perkongsian Inspirasi, tren dan tips menarik
- Diskaun untuk pembelian secara atas talian